Tuesday, July 31, 2018

Mijn inspiratie voor Chrislam. Laatste blog over dit onderwerp.

Het moge duidelijk zijn, dat mijn blogs over Chrislam niet letterlijk gelezen dienen te worden.
Het komt allemaal uit mijn geleide fantasie voort.
"Geleide " wil zeggen , dat ik een en ander bij elkaar hark en daar een verhaal van maak.

Dat is dan ook weer geschreven. Voordat ik straks gevraagd word om met bewijzen te komen en zo.

Na dit drieluik ( ik vraag me af of ik zoals een oud collega schreef aandacht te kort ben gekomen in mijn jeugd en daarom deze 3 blogs heb geschreven ) houd ik straks geen vrienden meer over ben ik bang. Tja.

Zoals Johan zei : Ik heb er alle vertrouwen in dat je hoofd op deze wandeling leeg wordt. Dat denk ik ook. Zeker nadat ik dit van me afgeschreven heb.
Ik kom vast als een leeghoofd aan in Rome. Ook al zullen sommige onder de lezers vinden dat ik dit stadium nu al bereikt heb.


Oefenpubliek vanmorgen

Allereerst 2 nagekomen berichten:

1. Guy ( mijn Vlaamse gastheer in Signy l' Abbaye. Over deze ontmoeting ga ik nog schrijven )  wil perse dat ik in de regels van Chrislam op neem dat het in Chrislam verboden is op straat te spugen.
Zit wel wat in. Neem ik op.

2. Ook de staat Israel heeft van zich laten horen. Ze vinden Chrislam zeker 
interessant om te volgen. Juist en vooral omdat zowel Islam alsook het Christendom voortgekomen zijn uit het Jodendom. Ze zien er echter geen heil in.
Te meer, omdat het Jodendom gebaseerd is op raszuiverheid. (Waar heb ik dat meer gehoord ? )
Je mag je slechts Jood noemen en lid zijn van de Joods religieuze familie als je moeder ook Joods is.

Kortom fusie achtige bewegingen richting Chrislam zijn volledig UITGESLOTEN !
Bovendien wel of geen Chrislam, dat heeft geen enkele invloed op de muren rondom de Westelijke Jordaanoever en ghetto Gaza. Die blijven gewoon zeiden ze.
Ik begon nog over de dramadriehoek met hen ( slachtoffer wordt dader )
Of zoals mijn vader zei : "Slachtoffers zijn de ergste beulen "
Ze begrepen niet waar ik het over had.
Wel vertelde Israel me, dat Trump er net zo over dacht dan zij. De muur bij Mexico gaat ook gewoon door.
Verder bracht ik in of zij er geen bezwaar tegen hebben, dat wij in Chrislam in de Heilige boeken het woord Israel vervangen door Lutjebroek. Omdat wij steeds met al dat Psalmzingen in de war raken wanneer het gaat over het heilige Volk Israels en de huidige Staat Israel. Maakten ze wel bezwaar tegen. 
De naam Israel heeft vanuit traditionele christelijke hoek veel sympathie. Kortom mijn voorstel om de naam Israel in de bijbel ( en in Chrislam ) te vervangen door Lutjebroek; daar zijn ze zacht gezegd niet blij mee. 
Kortom het contact met de staat Israel verliep nogal stroef. Toch is het mijn voornemen om de naamswijziging in Chrislam in "Israel wordt Lutjebroek " door te zetten.

Mens/ engel temt eigen djin/ donkere kant
en kan daardoor met humor de wijde wereld tegemoet treden

En dan nu eindelijk mijn geleide fantasieverhaal over Karima Virginiaoui

Haar verhaal inspireerde mij om Chrislam als nieuwste wereldreligie te lanceren.
De 2 belangrijkste beginselen in Islam en Christendom  zijn immers precies hetzelfde. Zie de overeenkomst van  Grote en Kleine Jihad en de 2 wetten van Jezus welke het fundament vormen , die Chrislam mogelijk maken !
Deze beginselen bedacht ik later worden prachtig samengevat in de Nederlandse spreuk:
" Je ziet wel de splinter in anderman's oog , maar ziet de balk in je eigen oog niet "
Door ons toe te leggen op onze eigen balk leren we mild te zijn naar de splinter in het oog van de ander. En daarin ligt de redding van de ziel/ wereld.

Karima Virginiaoui was 3e jaars student medicijnen. Ze behoorde tot de beste studenten van haar jaargang.
Naast haar buitengewone intelligentie was Karima charmant, innemend en oogverblindend mooi als ware zij prinses Sherezade zelf.
Ze was een Marokkaanse schone met prachtige lange krullende haren en amandelvormige bruine ogen waar je als man beter niet in kon kijken. Karima woonde in de studentenflat.

Marc zat in haar jaargang. Marc was een zoon van niet religieuze academici en een knappe in een beschermd milieu opgegroeide jongeman. Een beetje kakkineus gekleed. Hij droeg meestal Dockers broeken en een lamswool River Woods pullover met V hals met daaronder een ruitjesblousse. Hij droeg bovendien schoenen met leren zool en gaatjes motief.

In de studie medicijnen oefenen studenten op elkaar. 
De overijverige studenten Karima en Marc gingen in hun vrije tijd met elkaar verder in de anatomische les en werden verliefd op elkaar.
Ze waren zelfs gek op elkaar en droomden ervan om voor elkaar bestemd te zijn en later samen een huisartspraktijk te starten.
Op zekere dag zaten Karima en Marc op een terrasje een wit wijntje ( In de relatie met Marc was Karima nog mooier geworden dan ze al was en ook een stuk losser, dus ook een wijntje ) te drinken en heerlijk verliefd te zijn, toen de broer van Karima zijn zus zag met Marc.
Haar broer Youssef had geen enkele opleiding afgemaakt en nog nooit een serieuze baan gehad maar reed wel altijd in de duurste AUDI's en BMW's.
Het bleek ook, dat haar broer hun ouders, die het niet breed hadden,  financieel ondersteunde en ook dat hij een groot huis voor zijn grootmoeder had laten bouwen in Nador.

Korte tijd later moest Karima naar huis komen en weer thuis bij haar ouders komen wonen.
Ze moest een hoofddoek gaan dragen en traditionele kleding.
Youssef heeft 2 keer contact gehad met Marc,dat hij Karima met rust moest laten.
De eerste keer bleef Marc wel contact met haar houden. totdat Youssef en haar ouders erachter kwamen.
Nadat Youssef een 2e keer met Marc had gesproken stopte Marc met contact maken.
Marc had nog nooit met welke vorm van agressie te maken gehad. 
Kortom hij was na de 2e ontmoeting met Youssef volledig van de kaart.
De ouders van Marc hebben hem goed opgevangen. Inmiddels is Marc bijna klaar met zijn studie en heeft hij een nieuwe relatie.

Hoe ging het verder met Karima ?  Zij wilde,nadat ze thuis was haar kamer niet meer afkomen en kwam in de ggz terecht.
Ze is flink aangekomen ( een vogel hoort niet in een kooi ) en komt nog steeds nauwelijks buiten.
Karima slikt veel medicijnen tegen depressie en suicidale neigingen. De dokters-studie is verder weg dan ooit.

De familie-eer is gered. In het meest gunstige geval vinden haar ouders een leuke vriendelijke man voor haar ( misschien liepen er al afspraken ) en wordt ze moeder van een gezin.

Kortom Karima heeft mij geinspireerd tot Chrislam.
Als Chrislam er was geweest, dan waren Karima en Marc zou ik gehoopt hebben samen een huisartsenpraktijk begonnen en zouden ze veel hebben kunnen betekenen als bruggenbouwers in deze multiculturele maatschappij. 
Ook zouden hun wederzijdse ouders elkaar hebben leren kennen en hebben kunnen oefenen elkaar te begrijpen.
Ook de kans voor de aan een prinsjes-syndroom lijdende Youssef om inspiratie en liefde te vinden om zijn versteende hart te helen zouden zijn toegenomen.

Punt.

Leve Chrislam !
Een vos gezien. Dat gebeurt me zelden.
31 juli 2018

Vandaag waargenomen : een vos ! ; een groep patrijzen; een buizerd en verder de gebruikelijke
diersoorten, die deze mooie aarde met ons delen.

Daar gaan de komende blogs over meer en meer.

1 comment:

  1. Het jodendom, de islam en het christendom hebben dezelfde basis. De islam heeft tijden van verdraagzaamheid gehad, denk aan het Huis der Wijsheid of Spanje. De Chrislam zou moeten starten met ons artikel 1 van de grootgrondbezitters.
    De vraag blijft hoe je tot verdraagzaamheid komt. Zit dat wel in de godsdienst of is er iets anders? Hier op Bali zijn de meeste mensen hindoe. Ook een optie. Karen Armstrong bepleit als eerste wet de gouden regel :wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet. Komt in alle samenlevingen terug.

    ReplyDelete

Roma: "Het Mekka van mijn Jeugd " Laatste blog

Logica: Rome "Het Mekka van mijn jeugd." Het is me aardig gelukt om contact te maken met mijn Katholieke roots en vriend...