Sunday, June 24, 2018

Alle wegen leiden naar Rome

Het is bijna zover, dat mijn avontuur na weken van voorbereiding gaat beginnen. 
Zondag 1 juli gaat de reis beginnen.
Mijn "coach "Johan loopt de eerste etappe van huis naar Schoonhoven mee.
Ik zou wat beweegredenen aan het woord laten waarom ik deze reis ga maken.
De eerste reden is, dat ik  wil leren om wat zekerheden losser te maken. Door te lopen kom ik dagelijks zaken tegen , die ik in mijn veilige leven met veilige  haard en huis "verzekerd " heb.
Ik ben namelijk best wel een beetje een angsthaas.  Dat gaat de komende maanden "losser "worden. Dat weet ik zeker.
Door voor Rome te kiezen als eindbestemming voorkom ik , dat ik naast het loslaten van bovengenoemde zekerheden ook nog eens in mijn verdwaal angst kom.
Alle wegen leiden immers naar Rome. Verdwalen is dus uitgesloten.

By the way : De reisbenodigdheden (rugzak; camelbag wandelstokken  )  heb ik bij mijn pensioen aan mijn lieve Oud collega's te danken van Werk en Inkomen  Gemeente Utrecht. Ze hadden me royaal bedeeld met cadeaubonnen bij Bever Sport.
Echt super.



19 comments:

  1. Hoi Lambert, nog maar een paar
    nachtjes slapen en dan ga je op pad. Petje af voor jouw doorzettingsvermogen om dit te gaan doen. Met jouw open instelling kom je voldoende aan de praat met lieden die je pad kruisen. Heel veel plezier en gezondheid!

    Peter

    ReplyDelete
  2. Heel veel plezier, Lambert! Hoop dat je veel mooie ontmoetingen en nieuwe inzichten opdoet. Ik ga je volgen.

    Geniet!
    Hanneke

    ReplyDelete
    Replies
    1. dank Hanneke.Ook jij nog veel plezier in het fijne werk,dat je doet.Zeker het laatste jaar was jij de beste teamleider waaronder ik mocht werken

      Delete
  3. Ik ga je zeker volgen. Alleen al de moed om hiermee te starten verdient een dikke pluim. Ik zie je blogs graag tegemoet. Liefs Betty

    ReplyDelete
  4. hey Lambert, veel plezier op de wandeling. Ik zal je blog volgen en ik hoop dat je geniet van het verdwalen (ik vind zelf vaak dat de beste wandelingen zijn)

    ReplyDelete
  5. Hoi Lambert, chapeau! Ik wens je een heel goede reis toe, met veel belevenissen. Ga je alleen? Paul de Ridder.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Paul, Fijn dat we elkaar nog steeds in beeld hebben. Inspirerend is een beter woord. Groet, Lambert

      Delete
  6. Replies
    1. Hoi Hein, Dank voor je goede reiswens. Ik denk regelmatig aan je. Allemaal vanuit de inspiratie die jij bent als mens en als blogger en schrijver. Lees Hein! Grt Lambert

      Delete
  7. Ha Lambert, vandaag ben je begonnen aan de eerste etappe van je wandeling en er gaan nog veel meer komen. Wat een lef (meervoud is leven zeg jij vaak) Ik wens je veel mooie ontmoetingen. Geniet van het op weg zijn. Ik volg je blog.

    ReplyDelete
  8. Verdwalen is uitgesloten. Je moet wel Keulen links en Parijs rechts laten liggen. Het spits is afgebeten. Zet m op. GJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vandaag rustdag. Stukje gefietst.Veel verdwaald...

      Delete
  9. Goedemorgen Lambert

    De derde dag. Heb je goede voeten vandaag? Het weer is lekker met wat wind erbij wel uit te houden. Maar het kwik kan aardig oplopen. Graag de eerste gedachte die bij jouw ontwaken naar boven kwam?
    Mooie loop vandaag!

    Groet,
    Peter van den Broek

    ReplyDelete
    Replies
    1. morgen al 2 weken aan de wandel. Super ervaring.Dank voor je support Peter !

      Delete
  10. Hi Lambert, you are amazing! Love you. Thanks for doing your blog.

    ReplyDelete
  11. Leuk om je blog te volgen Lambert.
    Fijn, het ‘op weg helpen’ (letterlijk!) door Johan en GJ. En nu alleen verder, spannend.
    Veel plezier, succes en bezinning gewenst. Liefs, Eveline

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Eef, Af en toe ( zeg maar vaak) ben ik wat filosofisch.Leuk dat je mn blog leest. Om nou allen maar de Tai Mahals onderweg te delen via mijn blog lijkt me saai. Zowel voor de lezer maar zeker voor mij.
      Welkom een stukje mee te lopen.

      Delete

Roma: "Het Mekka van mijn Jeugd " Laatste blog

Logica: Rome "Het Mekka van mijn jeugd." Het is me aardig gelukt om contact te maken met mijn Katholieke roots en vriend...