Saturday, July 28, 2018

Chrislam ( kon niet uitblijven )reacties . Dit is dus geen blog !


De reacties


Zoals te verwachten viel kreeg ik vele reacties op mijn essay over Chrislam. Ik laat er een paar de revue passeren.

Truus Abdellahoui schreef :
 " Wat fijn meneer, dat u dit schrijft. Mijn Nederlandse moeder wilde uitdrukkelijk dat ik naar haar grootmoeder genoemd werd , die veel voor haar betekende. De Marokaanse ambassade had mijn ouders een lijst gegeven van de Arabische voornamen die hun kinderen moesten hebben. Moet je mijn moeder hebben. Het huis was te klein. Ze dreigden met dat we dan geen Marokkaans paspoort zouden krijgen. Dan toch lekker niet.Zei mijn moeder. Ze hebben toen gewoon wel het paspoort gekregen. Ze werden een beetje bang van mijn moeder zelfs.  Op verjaardagsfeestjes hoor ik haar dit verhaal nog vaak vertellen. Met Chrislam is dat allemaal verleden tijd ! Ik ga mijn vader vragen of ik Chrislam-er mag worden."

Abdelkrim Jansen schreef:
"Gelukkig eindelijk iemand die nadenkt. Ik wil me direct bekeren tot Chrislam. Bij elk sollicitatiegesprek vragen ze hoe ik aan mijn voornaam kom. Ik ben er trots op. Mijn Marokkaanse moeder heeft me genoemd naar de vrijheidsstrijder Abdelkrim el Khatabbi.

Trijntje Turkman- Bos schreef :
" Wat fijn, dat u Chrislam wilt stichten. Ik wil graag lid worden."

Lamed ben Elkaoui schreef:
" Ik wil wel meehelpen Chrislam-rituelen te maken en feestjes. Ik ben dol op feestjes."

De ambassade van een koninkrijk in de Atlas  schreef
( en we hebben elkaar n.a.v hun mail ook telefonisch gesproken  ):
Hun verhaal maakte veel indruk op me.Ze waren heel open.
" Met Chrislam  zou er een einde komen aan onze politiek van het NIET volledig-integreren waar Islam juist zo goed in werkt en die ervoor zorgt dat de band met het koninkrijk stevig blijft. Nederlanders houden niet van Islam. Onze denktank is daar eerlijk in met u. Onze politieke Islam heeft er baat bij, dat de integratie niet volledig slaagt. Goede opleidingen en goede Nederlandse banen prima maar niet verder. Huwelijkspartners het liefst uit de eigen groep of uit het Atlas-koninkrijk. Is een diepte investering voor ons. U bent veel gevaarlijker dan meneer Wilders.
( van hem worden we alleen maar sterker; hij helpt ons feitelijk ) U wil Chrislam. Dat zou betekenen op lange termijn dat de belangrijkste bron van toenemende welvaart voor het Atlas-koninkrijk namelijk de investeringen van de migranten uit Europa in gevaar komt met uw Chrislam-plannen.
Europa is rijk en wij zijn arm. Zij wezen mij erop, dat zolang het verschil in levensstandaard tussen beide landen zo groot is, Islam een perfect wapen is om de integratie te saboteren en de miljarden
Euro's aan geldstromen uit Europa veilig te stellen.  Ik kon daar niets tegen inbrengen. Ik zie het dagelijks. Er valt over Chrislam te praten met hen zeiden ze; ( een soort Turkije-deal maar dan anders) maar dan moet Nederland/ Europa wel nieuwe handelsovereenkomsten en met miljarden inkomstenderving/ schadevergoeding komen.


Voetnoot : Bovenstaande angst betreffende de gevolgen op korte en langere termijn lijken te kloppen. Investeringen en de 4 weken durende zomervakanties gaan bij volledige integratie ten gevolge van Chrislam niet langer automatisch naar een koninkrijk in de Atlas en ook Turkije. Zowel Truus alsook Trijntje ( zie hun reacties boven ) gaven namelijk aan in de zomer ook wel eens op naaktstrandvakantie te gaan naar Kroatie.

Man leest krant bij naaktstrand

Met het Turkse Sultanaat is ook contact geweest. Turkije huisvest meer dan 4.000.000 Syrische vluchtelingen. Ik was verrast: Ze zijn enthousiast over Chrislam. Dat gaat de doorstroom bevorderen zeiden ze. Verder hebben ze de Haja Sophia in de aanbieding als Chrislam gebedsruimte. Kost bijna niks om gebruiksklaar te maken zeiden ze. De Christelijke afbeeldingen zitten toch nog op de muren.
Makkelijk om een mooie combi te maken dus.

Uit geheel andere hoek kwam een reactie. Een niet met naam te noemen farmaceutisch bedrijf bood aan om een Chrislam ritueel te gaan ontwikkelen om anticonceptie te gaan verstrekken. Ook het stimuleren om hedonistische dames tijdelijk te doen stoppen met anti-conceptie nemen ze mee als aandachtspunt in de opleiding. Het opleiden van trainers gaan ze ook zelf verzorgen.

Vanuit Protestant Christelijke hoek kwam een korte reactie:
"We stoppen na 400 jaar met protesteren en werken mee aan de fusie die moet leiden tot Chrislam."
Ze bieden aan om samen met Islam-geleerden op zoek te gaan naar antwoord op de vraag :
 "Moet er om Chrislam mogelijk te maken een nieuwe beeldenstorm komen ? "

Architectenbureau God en dochters ( helaas zijn er geen opvolgers in de mannelijke lijn ) ziet wel brood in Chrislam als fusie- wereldreligie. Ze zijn al druk op de tekentafels aan de slag om leegstaande kerken te gaan herinrichten voor Chrislam. Het is nog niet zover hoor, heb ik hen uitdrukkelijk gezegd.

Kunstwerk Leerwerktraject Le Carmel
Matagne la petite/ Ardennes Belgie.

Tot Slot :
Uit  fundamentalistisch christelijke hoek kwamen de meest dreigende reacties.
" Ik verwachtte een blog over uw pelgrimage naar Rome. Niets daarvan. Waarom loopt u niet direct door naar Mekka en blijft u daar in plaats van het Christelijke geloof belachelijk te maken.
U bent een verrader. "

Reflectie :

Geloofsovertuigingen gaan in mijn ogen de wereldvrede niet dichterbij brengen. De geschiedenis heeft ons geleerd, dat het tegendeel het geval is.

De Westerse wereld is een egoistische "Holle bolle Gijs "wereld. Er is een Marshall plan nodig om Afrika te helpen.
De groei van de wereldbevolking is een sprinkhanenplaag. Alle andere vraagstukken zijn een gevolg van deze groei. Je moet er niet aandenken, dat ze in Afrika ook allemaal dikke BMW 's gaan rijden.

Chrislam wil een fusie tot stand brengen tussen de 2 meest onverdraagzame religies ter wereld.

Leve Chrislam !

No comments:

Post a Comment

Roma: "Het Mekka van mijn Jeugd " Laatste blog

Logica: Rome "Het Mekka van mijn jeugd." Het is me aardig gelukt om contact te maken met mijn Katholieke roots en vriend...