Sunday, July 15, 2018

De domste boeren hebben de dikste aardappelen



Ben ik Gulpen aangeland.

Het laatste Vrienden op de fiets- adres ( voor wie dit nog niet kennen een aanrader. )
Deze weduwe is moeder van 3 volwassen dochters en heeft 2 kleinkinderen.
Een wijze vrouw.  Zij en haar man hadden 2 eigen bedrijven. Zij runde met toen de kinderen nog klein waren in Slenaken een Hotel/pension terwijl haar man een elektronica en installatiebedrijf had. Kortom een geboren manager, die kan aansturen. Meer dan 2 uur met haar gesproken.

Ze leerde me het spreekwoord "De domste boeren hebben de dikste aardappelen " De betekenis is inderdaad zoals Comment Jeroen opmerkte : " Met geluk komt men vaak verder dan met verstand" 
Kortom goed , dat ik mijn verdere tekst aangepast heb. Ook dat wil ik in deze blog ( niet te vaak hopelijk ) doen. Als mijn teksten ook in mijn beleving niet kloppen, kan ik het best zo snel mogelijk de tekst passend maken.


Dikke aardappelen


Vloog net recht over ons heen.
Ik eindig met een filosofische uitspraak n.a.v. vorige blogs :
" Al het persoonlijke is universeel "

7 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi Geurt,

      Wat een mooie gedachte. Inderdaad iets om verder over na te denken. Leuk dat we op deze wijze contact houden. Inderdaad is het geen LAW
      ( Langeafstandswandeling ) wat ik doe.
      Het is ook een weg naar " binnen"

      Delete
  2. de domste boeren hebben de dikste aardappelen (=Met geluk komt men vaak verder dan met verstand)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tja, die afzender mag er best bij: Jeroen

      Delete
    2. heb mijn blog aangepast . Dank je Jeroen. De Jeroen met de jonge tweeling ?

      Delete
  3. Replies
    1. Wow. Jeroen Kersentuin. Deze erenaam past je vind ik. Ik heb 5 Jeroenen in mijn nabije ( wat is nabij ) netwerk.

      Delete

Roma: "Het Mekka van mijn Jeugd " Laatste blog

Logica: Rome "Het Mekka van mijn jeugd." Het is me aardig gelukt om contact te maken met mijn Katholieke roots en vriend...