Monday, July 9, 2018

Lambert praatjesmaker maar ook luisterend oor gelukkig

Inmiddels ben ik 9 dagen aan het lopen. Het loopt lekker. Ik heb me nog weinig verlopen.
Veel ontmoetingen. Ik verbaas me elke dag meer. Wat een ontmoetingen.
Zoals afgelopen slaapadres bij Guus Waaijer. Hij had geen bezwaar om met naam en toenaam in mijn blog te komen! Hij werkte als hoofd van de afdeling communicatie voor de Gemeente Veldhoven. Hij is een kerngezonde weduwnaar met dochters en kleinkinderen ook in de buurt. Op 82 jarige leeftijd woont hij riant en doet alles nog zelf.
We hadden fijne gesprekken. Hij heeft de hele transitie gecommuniceerd,  die van de 4 dorpen Veldhoven een grote stad hebben gemaakt. Hij is ook Kunstschilder.




 Ook heeft hij het Pausbezoek gemanaged. Dat was de Poolse paus, die landde indertijd op vliegveld Welschap Eindhoven. Dat was gemeente Veldhoven en dus was hij de ambtenaar in functie, die verantwoordelijk was voor het draaiboek. Hij liet me de foto's zien en zei , dat mensen zich afvroegen wie die man in die witte jurk was naast Guus Waaijer
Vanmorgen gaan lopen. Een rustigere dag. Plm. 24 km.
Een man met een grote rugzak nodigt blijkbaar uit voor een gesprek. Een gepensioneerde Philips ingenieur vertelde over zijn gehandicapte dochter die met PGB bij hen woont en dat vakantie er daardoor al jaren niet in zit. Een uurtje later vertelde de vrouw die haar stoep aan het vegen was me spontaan over het verongelukken van haar zoontje voor haar eigen huis.

Ben nu in Heeze bij een Vrienden op de Fiets adres. Bij Mia. Ook alweer een Kunstenares. Ze geeft ook les. Ze heeft 3 volwassen prachtige dochters ( zag ik op de foto) en kleinkinderen.
Ook hier is het weer goed toeven.

Foto's erin zetten vanuit Android naar de I pad. Ik heb t een beetje opgegeven. Vandaar zoveel proza.
Sorry. Ik had al feedback dat mijn verhalen te lang zijn. Als ik plaatjes kan doen ga ik minder schrijven.
Ik weet het. Het schijnt dat er meer geschreven wordt dan ooit.
Is ook logisch met deze volle steeds beter geschoolde planeet van mensen.

Morgen trek ik Limburg in.

6 comments:

  1. Blijf vooral vooral veel schrijven, Lambert! Jouw gevoel en jouw gedachten kun je niet alleen met beelden weergeven

    ReplyDelete
  2. Hoi Lambert, gewoon blijven pennrp. Dat kan je goed en het is herh fijn om dat van jou te lezen. Nu Limburg door. Hoed je voor de bierbrouwerij!

    ReplyDelete
  3. Pennrp m/z pennen.herh m/z heel. Sorry het zijn ook van die kleine letters op mijn mobiel
    Maar jouw verhalen zijn groots!

    ReplyDelete
  4. Meer foto's en minder verhalen ? Ik vind je verhalen prachtig en mis de foto's (nog) niet !

    ReplyDelete
  5. Je schrijft leuk hoor, hou die teksten er in!

    ReplyDelete

Roma: "Het Mekka van mijn Jeugd " Laatste blog

Logica: Rome "Het Mekka van mijn jeugd." Het is me aardig gelukt om contact te maken met mijn Katholieke roots en vriend...